Corona richtlijnen op HVM

Update: 25 SEPTEMBER 2021

ALGEMEEN

Vanaf 25 september 2021 wordt de 1,5m afstand als verplichting losgelaten en kunnen mensen van horecalocaties gebruik maken indien ze hun coronatoegangsbewijs laten zien.

Horeca en sport

Wanneer is een coronatoegangsbewijs nodig?

• Voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen in het afgescheiden gedeelte voor horeca.

Wanneer is geen coronatoegangsbewijs nodig?

• Voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken.
  • Voor het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden horeca gedeelte.

Dit betekent dus dat men zonder coronatoegangsbewijs gebruik kan maken van alle andere faciliteiten in het clubhuis. Alleen als er in het clubhuis een horeca gedeelte is waar mensen gaan zitten om hun consumptie te nuttigen, is een coronatoegangsbewijs nodig.

1,5 meter afstand (vervalt vanaf 25 september)

• Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling en ten opzichte van volwassenen geen afstand te houden
  • Jongeren van 13 tot 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden maar moeten dit wel tot volwassenen*
  • Volwassen dienen te allen tijde afstand te houden ten opzichte van elkaar en jongeren vanaf 13 jaar*

*Tijdens het sporten hoeven zij geen 1,5 meter afstand te houden.

Publiek
Vanaf 25 september gelden geen beperkingen meer voor publiek bij sportwedstrijden.

Kleedkamers
Kleedkamers en douches mogen worden gebruikt. Uiteraard wel met inachtneming van de basismaatregelen.

Autoreizen
Wanneer er vanwege sportactiviteiten personen uit meerdere huishoudens in dezelfde auto zitten, adviseren wij personen vanaf 13 jaar een mondkapje te dragen.