HVM: over HVM

Hockey Vereniging Mijdrecht

HVM is in 1977 opgericht en gevestigd aan de Proostdijstraat 41 in Mijdrecht.
Van eind augustus tot en met half mei wordt vrijwel dagelijks getraind, worden toernooien gehouden en wedstrijden in competitieverband gespeeld.

Zoals veel verenigingen wordt HVM bestuurd door vrijwilligers. Iedere dag en vooral in het weekend zijn leden aan het werk om onze club draaiende te houden. Dankzij deze vrijwilligers is HVM uitgegroeid tot de club die we nu zijn. En HVM blijft gelukkig daardoor groeien. Meer informatie hierover vind je op de pagina 'Vrijwilligersbeleid'.

HVM beschikt over een waterveld, een zandingestrooid kunstgrasveld en een (zandingestrooid) oefenkunstgrasveld. De club heeft de beschikking over een gezellig clubhuis met twee kleedkamers, een gezellige bar, en een mooie tribune.

We hebben een bloeiende jeugdafdeling, senioren teams, trimhockey en G-hockey teams. Vrijwel alle teams spelen in competitieverband, in het district Noord-Holland.

We zijn een club waar sportiviteit, gezelligheid en prestaties samengaan, en we proberen ons op deze manier te onderscheiden van de grotere, zakelijkere clubs.
Naast uiteraard het hockey worden er veel andere activiteiten georganiseerd, zoals o.a. de enorm populaire jeugdfeesten.

HVM verspreidt geen clubblad meer, alle informatie over de club wordt via de site bekend gemaakt.

In het kader van Respect en Sportiviteit hanteren we op de club 'De Vijf van HVM':

* We houden de club netjes
* We gedragen ons op het veld
* We fluiten elkaars wedstrijden
* We steunen elkaar
* We respecteren de beslissing van de scheidsrechter

Dit zijn onze huisregels waar ieder (nieuw) lid mee akkoord dient te gaan. We hechten veel waarde aan respect voor elkaar, fair play. Door akkoord te gaan met deze regels conformeer je je aan onze visie, en word je ook aangesproken als dat nodig wordt geacht.

Het is voor ons erg belangrijk dat iedereen zich thuis voelt bij HVM, dus geven we net zo veel aandacht aan kinderen die wat minder ambitieus zijn als aan de toppers binnen de club.

Ons clubtenue bestaat uit:
Shirt: Rood
Broek/rok: Donkerblauw
Kousen: Rood/donkerblauw

Op het kunstgras dragen we hockeyschoenen met vlakke noppen. Het dragen van scheenbeschermers is verplicht. Daarnaast wordt door de KNHB het gebruik van een gebitsbeschermer dringend aanbevolen, voor de jeugd is het verplicht. De kleding en alle andere hockey accessoires worden verkocht in de speciale HVM hoek bij DuoSports in Mijdrecht.