HVM Friends vs. UK OldBoys

Nieuws afbeelding 23-10-2023

Het is herfstvakantie, dus is er ruimte voor een speciale wedstrijd. Marcel Biesmans is al lang lid van HV Mijdrecht en heeft het initiatief genomen om dit te regelen.

UKOB staat voor Universiteit Karlsruhe OldBoys.

Bijna iedereen van dit team heeft in de tachtiger jaren aan de Universiteit van Karlsruhe gestudeerd. Samen speelden ze in het hockeyteam van de universiteit en waren ze zeer succesvol (meerdere keren kampioen van Duitsland). Marcel studeerde, woonde en werkte lange tijd in de buurt van Karlsruhe en speelde toen bij de lokale club met een flink deel van deze groep.

Na hun studietijd zijn ze toernooien gaan spelen en tijdens een paastoernooi in Zandvoort in 1994 is het idee ontstaan om een touringteam op te richten. Marcel is dit jaar "President” van het team.

Sinds 1994 komen ze 2x per jaar bij elkaar en is er een hele hechte vriendengroep ontstaan. In de herfst organiseert de "President” een familieweekend voor alle gezinnen met wat activiteiten en een hockeywedstrijd. Na een gezellige vrijdag/zaterdag in Zandvoort, werd het afgelopen zondag tijd voor een hockeywedstrijd. En.. aangezien Marcel lid is van HV Mijdrecht was het logisch om deze wedstrijd op zijn club te houden.

En na een bel/mail/app rondje waren er meer dan voldoende (oud) spelers gevonden om een wedstrijd te spelen. Er deden ook een aantal trimmers mee en daarnaast een aantal spelers van Heren 1. Er waren ook 2 scheidsrechters (1x uit Duitsland en de nieuwe voorzitter van HV Mijdrecht Richard Buss) voor deze leuke en sportieve wedstrijd. Alhoewel de uitslag niet zo belangrijk was, kon iedereen leven met 3-3.

Na afloop werd in het clubhuis gezellig geborreld. Natuurlijk met Duitse muziek en heerlijk gebak wat het Duitse team had meegenomen. Al met al een super leuke dag!