Arbitrage: sanctiebeleid

No-show

Dit is het geval bij niet (tijdig) komen opdagen voor een fluitbeurt of wanneer geen vervanging is geregeld bij een fluitbeurt (of deze niet komt opdagen).

Voor een "no-show” gelden de volgende sancties:

1e keer:

• De coach/aanvoerder wordt door de AC geïnformeerd;
  • De persoon wordt opnieuw ingeroosterd (zo mogelijk voor het eerst volgende weekend);
  • De scheidsrechter in kwestie is verplicht de opgedragen wedstrijd zelf te fluiten. Hiervoor mag dus geen vervanger worden geregeld.

2e keer:

• De coach/aanvoerder wordt door de AC geïnformeerd;
  • De betreffende persoon mag zelf de eerstvolgende thuiswedstrijd niet spelen;

Van leden waarvoor geldt dat zij frequent of pertinent weigerenom te fluiten of die weigeren hun scheidsrechterskaart te halen wordende coach/aanvoerder, de ouders/verzorgers en het bestuur op de hoogte gesteld.

Het bestuur zal hierop passende maatregelen nemen die kunnen uitmonden in een speelverbod of schorsing van het betreffende lid.

Teambelangen zullen niet prevaleren bij het opleggen van een schorsing voor één of meer wedstrijden