Vrijwilligers: beleid

De Helpende Handjes van HVM

Geen enkele vereniging kan zonder vrijwilligers, dit geldt ook voor Hockey Vereniging Mijdrecht. Het leuke van het vrijwilligerswerk is dat het de band met de club versterkt en natuurlijk zijn vrijwilligers onmisbaar omdat zij ervoor zorgen dat de teams gecoacht worden, de bar bezet wordt, activiteiten worden georganiseerd, er getraind en gespeeld kan worden, etc.

Van alle (ouders van) leden wordt verwacht dat zij hun steentje bijdragen en dat zij dus hun bijdrage leveren aan het vrijwilligerswerk. Wanneer wij dit niet verplichten moet het werk door betaalde krachten gebeuren waardoor de contributie vertienvoudigd wordt.

Deelname aan het vrijwilligerswerk, waarbij wij ons best doen om een goede match te vinden tussen jouw interesses en de activiteiten, is niet vrijblijvend. Waar liggen jouw talenten? Coachen, fluiten, wedstrijdcommissariaat, extra bardienst draaien, een bestuursfunctie etc. Je kunt het zo gek niet verzinnen of wij kunnen je hulp gebruiken.

Helaas is op dit moment geen vrijwilligerscommissie meer beschikbaar. We hopen natuurlijk dat hier snel weer iemand zich voor sterk wil maken. Waar we toch als club in de tussentijd aandacht aan willen blijven schenken is de database met 'Helpende Handjes van HVM'. Een belangrijk middel waarin vrijwilligers en anderzijds de klussen binnen de vereniging zijn opgenomen (activiteitenlijst). Commissies die belast zijn met taken en/of het organiseren van activiteiten kunnen via deze lijst de hierin opgenomen vrijwilligers benaderen. De vrijwilligerslijst wordt gevuld door aanmeldingen via de website. Ook de teammanagers vervullen een rol in het aanbrengen van (nieuwe) 'HVM helpende handjes'.

Dus kijk even onder de activtiteitenlijst en laat ons per mail weten waar je interesse naar uit zou gaan bij het ondersteunen van activiteiten. Zodra er een vacature is op jouw interessegebied zullen we je natuurlijk vrijblijvend benaderen.